NOG 50 NACHTJES (proberen te) SLAPEN!! - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Ingrid van Lamoen - WaarBenJij.nu NOG 50 NACHTJES (proberen te) SLAPEN!! - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Ingrid van Lamoen - WaarBenJij.nu

NOG 50 NACHTJES (proberen te) SLAPEN!!

Door: Bling

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 November 2014 | Nederland, Schijndel

English version below :D

Vandaag over nog precies 50 nachtjes slapen ga ik terug naar Peru!!
Al sinds ik in mei thuiskwam van mijn avontuur in Zuid-Amerika, wist ik dat ik terug wilde. Dit keer niet om (veel) te gaan reizen, maar juist om het leven daar eens vanuit één plek te beleven. Op 12 januari 2015 vlieg ik daarom terug naar Lima, vanwaar ik met de bus door ga naar Cusco, salsa city :D

Omdat mijn vorige blog enthousiast gelezen werd en ik ook nu al de vraag gekregen heb of ik weer ga schrijven, start ik nu alvast mijn blog op. Ik vind het superleuk om jullie op de hoogte te houden van alles wat ik meemaak (vooral de vreemde dingen ;), heel fijn om jullie reacties te lezen en het is natuurlijk megapraktisch om iedereen tegelijkertijd te vertellen hoe het gaat! Omdat ik er sinds mijn vorige reis aardig wat internationale vrienden bij heb, schrijf ik dit keer ook steeds een Engelse versie van mijn blog. Wat best wel lastig is, want ik wil ze hetzelfde vertellen, maar in het Nederlandse komt er met enige regelmaat zo'n spraakwaterval uit dat het moeilijk vertalen is.. Daar moet ik dus nog even mijn draai in vinden.

Wat ik daar precies ga doen weet ik eigenlijk nog niet helemaal. Uiteraard vloeiend Spaans leren spreken en heeeeeeel veel salsa dansen, maar de 'kantooruren' staan nog open. Ik heb ondertussen mijn TEFL-certificaat gehaald, dat bewijst dat ik Engelse les kan geven. Maar het is niet makkelijk om van Nederland uit iets geregeld te krijgen en bovendien heb ik de komende anderhalve maand nog veel werkuren bij de Sligro op het programma staan, dus dat komt allemaal wel als ik daar ben.

Ik heb daar al/nog wel vrienden en bekenden zitten, dus ik hoef daar niet moederziel alleen opnieuw te starten hoor! Er is al een slaapkamertje voor me gereserveerd door Renato, in ruil voor chocoladepepernoten en stroopwafels ;) (dat is overigens niet de huur.. die moet ook nog gewoon betaald worden :p) Ik heb nog contact met een meisje uit de US dat op mijn Spaans school werkt en een Frans meisje dat ik daar heb leren kennen komt ook terug.

Hier in Nederland heb ik ook al het een en ander geregeld: ik ben bezig met de 'inbewaringstelling' van mijn appartement. Dat mag je geen onderhuur noemen, want dat geeft huurdersrechten... (Maar ik kan deze term niet goed onthouden denk ik, want zeg ik nu niet dat ie naar de gevangenis gaat??? Hihi..)
Anyway, ik heb hiervoor al veel geduld moeten oefenen, want dat gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen, maar er zit vooruitgang in.
Daarnaast gaan Sander en Steffie mijn autootje tijdelijk overnemen, zodat ze geen ruzie meer hoeven te maken als ze allebei met de auto naar hun werk willen ;) Niet verklappen trouwens dat bloemetjes op de hoedenplank eigenlijk niet zo stoer zijn voor een jongen.. Maar ach, waarschijnlijk staat t toch al best vreemd om n kerel van 1,90 uit zo'n klein rood koekblik te zien komen... Dan kunnen die bloemen er ook nog wel bij.

Ik heb onwijs veel zin om te gaan, wat je misschien al begreep uit die 50 nachtjes ;) Heb natuurlijk ook al lang een lijstje gemaakt van allerlei dingen die ik mee moet/wil nemen. Ik kijk er vooral erg naar uit dat ik dit keer 'normale', leuke kleren en schoenen mee ga nemen. Voor t backpacken had ik voornamelijk praktische kleding meegenomen en uiteraard zo min mogelijk, want je moet t toch steeds mee sjouwen. Nu ik echter op één plek blijf, en van AirEuropa twee stuks bagage van elk 23kg mag meenemen, mag er misschien zelfs een jurk of twee mee! :D

Nou goed, hier laat ik het even bij voor de eerste blog. Meld je in het linkermenu aan voor de mailinglist als je een melding wil ontvangen van een nieuwe post, of als je je juist wil afmelden.. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen ;)
Tot snel!



English

Today in exactly 50 days I'll be going back to Peru!!
Ever since I came home from my Latin-America adventure in May, I knew I wanted to go back. This time not for (a lot of) travelling, but to experience life over there from just one place. That's why I'm flying back to Lima on the 12th of January, from where I'll be taking the bus to Cusco, salsa city :D

Since my previous blog was read enthusiastically and people have already asked me now if I'm going to write again, I've decided to go ahead and start my blog. I really enjoy keeping you up to date of everything I come across (especially the weird things ;), I like reading your responses and of course it's a superpractical way of telling everybody at once how I'm doing! This time however, since I've made quite some international friends, I'll add the English version. Which isn't all that easy, because I want to tell the same in English as in Dutch, but normally in Dutch I just keep blabbing on and I use a lot of expressions that aren't easily translated.. So please give me some time to give my own twist to this.. Normally I'm very funny, but now it might take some time ;) hihi..

At the moment I don't know yet what exactly I'll be doing over there. Of course I plan to get my Spanish fluent and to practice a lot of salsa dancing, but 'office hours' are still to be filled. I did pass my TEFL-course, which enables me to teach English abroad. But it's not easy to arrange things all the way from here and on top of that I have a lot of working hours planned at my current job for the next month and a half, so I'll worry about that when I get there.

I do still have some friends and acquaintances over there, so it's not like I have to start things over there all by myself. For example a bedroom has already been arranged by Renato, in exchange for chocolate pepernoten and stroopwafels ;) (that's not the rent by the way.. still have to pay for that :p). I'm still in touch with a girl from the US who works at my previous Spanish school and a French girl I met over there will be returning as well.

Over here in Holland I've already made some arrangements as well: I'm in the process of subletting my appartment. Costs me a lot more patience than I actually have, but there's still progress being made..
Next to that, Sander en Steffie (my sister and her boyfriend) are going to temporarily use my car, so that they won't be fighting over who get's to take the car to work anymore ;)

I am super excited about going, but maybe the '50 days' already gave that away ;) Of course I've already made a long list of all sorts of things I need/want to bring this time. Especially looking forward to bringing 'normal' clothing and shoes. Going backpacking last time, everything I took had to be practical and lightweight, since you're gonna be carrying it around all the time. Now I'll be spending my time in one place only, and AirEuropa allows me two 23kg pieces of luggage, this time I might even bring a dress or two! :D

Ah well, this is it for my first blog. Subscribe to the mailinglist on the left if you want to receive notice when a new post is made!
See ya!

  • 23 November 2014 - 12:39

    Jolanda Van Ampting :

    Zoals ik al zei: hartstikke leuk dat je ons weer 'meeneemt' op avontuur

  • 23 November 2014 - 13:15

    Jeanne-Marie En Rob:

    Hi Ingrid,

    leuk zal dat voelen.. die 50 'lange' nachtjes welke zullen leiden naar een andere wereld.. andere tijden.. andere gewoonten! We zullen in ieder geval graag voor je duimen in de hoop de wachttijd een beetje voort te laten snellen! Net zoals jij zelf ook al schreef, wist ook zéker Jeanne-Marie al eerder dat je voor zeker terug zou keren naar daarginds.. Het kriebelt nu eenmaal teveel om er lang weerstand tegen te bieden. En weet je.. als je jouw ding daar kunt en wilt gaan zoeken.. ga dan vooral jezelf achterna!
    Wij volgen je graag via je blog!
    Tel ze intussen met zinnen!!
    Groetjes -x- van ons!

  • 23 November 2014 - 19:55

    Susanne Bijl:

    Leuk, Ingrid! Om je nieuwe avonturen weer te kunnen lezen! Veel plezier!

  • 23 November 2014 - 21:16

    Steffie:

    Ik zal het stukje over die bloemetjes dan maar van ons scherm type-exen ;-)

  • 24 November 2014 - 09:13

    Manon- Activity Int.:

    Hoi Ingrid! Wat gaaf dat je weer teruggaat zeg! Succes met aftellen en met de laatste voorbereidingen :-) Alvast een supertijd toegewenst! Gr. Manon - Activity International

  • 24 November 2014 - 14:48

    Truut:

    Wat gaaf, Ingrid! En wat leuk dat je daar, naast natuurlijk veel genieten en salsa dansen, Spaans gaat leren. Bert fietst nu in Zuid-Amerika rond. Van Buenos Aires naar Bogota. Misschien dat jullie elkaar nog tegenkomen!
    Hoe lang ga je die richting uit? Kan me trouwens levendig voorstellen dat je de dagen aftelt! Zuid-Amerika is natuurlijk duizend maal interessanter dan de Sligro...
    groetjes
    Truut

  • 25 November 2014 - 17:49

    Marianne Van Hest:

    O Ingrid ik kijk er echt weer naar uit,om deel genood te zijn van jouw belevenissen. Succes met je verdere voorbereidingen. Toi toi toi.

  • 03 Januari 2015 - 11:23

    Claudia:

    Ohh Ingrid, dat wordt weer gaaf!! Ik ben net terug uit Thailand maar jaloers en benieuwd naar je avontuur! Ik ga je volgen!

  • 12 Januari 2015 - 00:57

    Johan Van Rooij:

    Hoi ingrid,

    Fijne vlucht en veel plerzier in Peru.
    Maak er een leuk en mooi avontuur van.

    grz x johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 25452

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 02 Juni 2015

Back 2 Peru!

07 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Op avontuur in Zuid-Amerika

08 Januari 2021 - 30 November -0001

Cusco 2021

Landen bezocht: