Mi viaje espiritual - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ingrid van Lamoen - WaarBenJij.nu Mi viaje espiritual - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ingrid van Lamoen - WaarBenJij.nu

Mi viaje espiritual

Door: Bling

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Augustus 2015 | Peru, Cuzco

Ik heb in de afgelopen paar dagen een Nederlands meisje leren kennen (zeg je eigenlijk nog meisje op 30-jarige leeftijd??? Ik vind vrouw zo’n stom woord… chica dan maar :) dat precies die dingen tegen me zei, die ik nodig had te horen. Ik betrapte mezelf vervolgens op de gedachte dat het universum haar op het juiste moment naar me toe gestuurd heeft…

WAT?? Dacht ik vervolgens.. Gebruik ik werkelijk een woord als ‘universum’ in mijn gedachten over en als verklaring voor mijn dagelijks leven? Nou.. ja dus.. Concreet bewijs, dat ik eerder nog niet had maar als ‘scepticus van het spirituele’ wel nodig heb, dat mijn werk bij Healing House invloed heeft op mijn opvattingen en manier van denken. Het is niet zo ik alles wat ik hoor direct voor waar aanneem, maar ik neem alle informatie in me op en de opvattingen die bij mij persoonlijk passen, blijven vanzelf wel hangen.

Soms komen er best (hele) rare dingen voorbij. Zoals het geloof in eerdere en volgende levens, het kanaliseren van energie, het zien en contact hebben met geesten, of het ontvangen (channeling) van boodschappen/signalen van een bepaalde buitenaardse gemeenschap (want blijkbaar kan je heel specifiek onderscheid maken in verschillende groepen ‘aliens’). Als je dit over iemand hoort, zoals jullie nu van mij, denk je waarschijnlijk al gauw dat er ergens een steekje los zit. Maar als je de persoon zelf kent is iemand voor gek verklaren helemaal niet zo’n logische stap meer.

Zoals ik eerder vertelde, is het mijn taak als manager om alles ook een keer zelf uit te proberen. Stukje bij beetje doe ik dat dan ook. Ik heb al verschillende yogalessen gedaan; een leuke uitdaging in lenigheid en werken met ademhaling. Daarnaast heb ik een ‘gewone’, fysiek massage gehad, maar ook een ‘abdominal massage’. Dat is het masseren van je ingewanden; ook daar blijk je spanningen te kunnen opslaan, verschillende organen staan voor verschillende emoties, die zo weggenomen kunnen worden. Ik heb een Reiki behandeling ondergaan; dan word universele levensenergie aan je doorgegeven via de handen van de behandelaar.. Dat was best een aparte ervaring. Zelfs door een fleece deken heen voel je de intense warmte die van de handen afkomt, zonder dat ze me aanraakten. Al moet ik wel zeggen, na een half uur lekker gelegen te hebben voor de behandeling, kon ik niet met zekerheid zeggen dat mijn ontspannen staat door de Reiki kwam, of gewoon van het liggen. Dit acht ik dus nog niet compleet bewezen ;)

Wat al meer waarschijnlijkheid van ‘echt waar’ heeft, is de Theta-Healing sessie die ik afgelopen week heb gehad. Deze therapie gaat er vanuit dat de behandelaar door veel oefening de Theta-golven in je hersenen kan beïnvloeden door middel van meditatie en het leggen van contact met de ‘creator’ (zal het universum wel weer zijn ;). Concreet in mijn situatie ging het erom negatieve gedachten te verwijderen en ze te vervangen voor positieve. Klinkt misschien erg luchtig, maar het is voor mij een belangrijk iets. En ik moet zeggen, sindsdien merk ik een verandering in mijn gedachtengang; ipv mezelf neer te halen als iets niet gaat zoals ik wil, kan ik dingen nu rationeler bekijken.. Blijft de vraag of het alleen het placebo-effect is, maar als het werkt dan werkt het, toch?

Wat waarschijnlijk niks voor mij is, is mediteren. Dat is zo’n beetje hetzelfde als iemand je zou zeggen niet aan een roze olifantje te denken.. Ik heb een week of vijf geprobeerd om twee keer per dag tien minuten te mediteren, wat inhoudt dat je op een rustige plek (rechtop) gaat zitten en je gedachten even helemaal laat gaan. Er wordt weliswaar gezegd dat er geen goede of foute manier is om dit te doen, en dat het aardig wat tijd kan kosten om het onder de knie te krijgen. Maar bij mij blijven mijn boodschappen en to-do lijstjes in mijn hoofd schieten, en ook al is dat dan misschien geen foute manier om te beginnen, ik heb niet het idee dat het mij wat oplevert in de vorm van ontspanning of iets dergelijks. Dus dat is denk ik gewoon iets dat niet met mij resoneert (nog zo’n woord ;). Ik heb er meer aan om 1 of 2 keer per dag even intensief te bewegen in de vorm van dansen, yoga of huiskamer aerobics, dus houd ik het daar maar bij!

Hasta la próxima, besitos!

  • 25 Augustus 2015 - 09:07

    Elke:

    Leuk! Maarre... Wat moest die chica je dan van het universum allemaal vertellen? :-)

  • 25 Augustus 2015 - 10:38

    Marianne:

    Hoi Ingrid,
    Je bent druk bezig zo te lezen,yoga is heel ontspannend dat heb ik zelf ook ervaren .
    in 1985 ging ik als ik de jongens naar school gebracht had ,met vriendinnen naar yoga les.
    Ingrid als ze zei.ga liggen en ontspan was ik al bijna vertrokken zo ontspannend was het voor mij.
    Heb toen ook besloten om zonder kosten thuis even te ontspannen,en ben onder de yoga les uitgegaan.
    Mediteren kan ik ook niet mijn gedachten schieten dan altijd heen en weer net als bij jou.
    Fijn dat je iemand ontmoet hebt die volgens jou op het juiste moment in je leven is gekomen . Meisje of vrouw is het zelfde een meisje is nl. een jonge vrouw toch. Groetjes Marianne.

  • 25 Augustus 2015 - 17:57

    Tara:

    Nu ben ik ook heeeeeeeel benieuwd welke berichten het universum via het meisje naar jou heeft gestuurd :D Je job lijkt me nog steeds het einde! Management en zo'n leuke, bijzondere plek zijn de perfecte combi. Geniet er maar lekker van! Mediteren is mij ook nooit gelukt...zonde van m'n tijd ;) Gedachten kan ik pas echt loslaten als ik slaap :D Liefs xxx

  • 25 Augustus 2015 - 18:52

    Rob:

    We hebben absoluut wat van elkaar weg, Ingrid! Bij mij begint het al te schieten als ik mijn ogen nog maar koud open heb. Toontje Lager zong er ooit over: 'zoveel te doen; ik heb nog zoveel te doen'..
    Als de schutters onder ons nu lekker bezig blijven vanaf het moment van het krieken van de dag, dan kunnen de mensen die graag mediteren daarmee aan de slag blijven.. hebben we ieder ons deel van het geheel en houden we het allemaal lekker in evenwicht. Iedereen aldus tevreden! Toch? Toitoitoi en Toedels, Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 25493

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 02 Juni 2015

Back 2 Peru!

07 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Op avontuur in Zuid-Amerika

08 Januari 2021 - 30 November -0001

Cusco 2021

Landen bezocht: