The Journey Continues... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingrid van Lamoen - WaarBenJij.nu The Journey Continues... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingrid van Lamoen - WaarBenJij.nu

The Journey Continues...

Door: Bling

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

En zo waren we alwéér onderweg naar Cusco :) Dit keer een supergoede deal gevonden online; waar ik normaal minstens tegen de 800 euro zit voor een retourtje Lima, vond ik dit keer een heen-en-weer voor maar 420!! En het was gewoon via vliegtickets.nl en met British Airways, alles bij elkaar 21 uur reistijd.. Dus geen scam-alarm of niks.. Van Amsterdam naar Londen, naar Sao Paolo, naar Lima. En dan had ik ook alvast een ticket naar Cusco geboekt.

Wat ik alleen niet had voorzien was het onstuimige weer… Ruim op tijd kunnen inchecken in Amsterdam, maar de stormachtige wind gaf problemen. Voornamelijk in Engeland. Vluchten kwamen vanuit daar met vertraging aan in Amsterdam en hebben dan dus ook vertraging met vertrek.
In eerste instantie gaven de schermen een delay van één uur aan. De staff van British Airways gaf aan dat de overstap dan lastig zou worden. Na een tijdje werd de delay-tijd ingekort met 10 minuten.. Toen zei de staff dat ik het misschien zou kunnen halen als ik zou rennen.
Uiteindelijk konden we met meer dan een uur vertraging aan boord van het vliegtuig en hebben we toen nog zo’n 20 minuten moeten wachten voordat we mochten opstijgen. Ze hadden overigens een goede vluchtsimulatie aan staan; door de wind ging het vliegtuig aan de grond al zo heen en weer dat je het idee had dat we allang in de lucht waren ;)

40 Minuten nadat mijn aansluitende vlucht naar Sao Paolo zou vertrekken kwam ik dan eindelijk aan in Londen. Die vlucht had overigens ook een half uur vertraging gehad, maar was toch al vertrokken :(.. Gelukkig hebben ze op Londen Heathrow een Connection Centre; een stuk of 10 balies speciaal voor transfer-perikelen. Dat ze hier standaard balies voor ingericht hebben, spreekt misschien niet direct in hun voordeel, want dan zal dit dus wel vaker voorkomen, maar het zorgt wel voor efficiëntie :) Zo waren ze zelf al zo slim geweest om vluchten alvast om te boeken, zodat ze in principe alleen nog maar je nieuwe boardingkaart voor je hoeven te printen en wat informatie te verstrekken. Ik trof een hele aardige dame die graag met me meedacht over de mogelijkheden. In eerste instantie hadden ze me namelijk, na een overnachting, teruggeboekt naar Amsterdam om dan direct naar Lima te vliegen en daar om 7 uur ’s avonds aan te komen. Het probleem in Lima is echter, dat de vluchten naar Cusco maar tot half 5 ’s middags vertrekken. Dus als ik later dan dat aan kom op Lima, zal ik moeten wachten tot de volgende ochtend. Maar goed, daar was verder weinig aan te doen.. Wat ze wel voor me kon doen was een andere route boeken, zodat ik nog maar eens een ander vliegveld kan bezoeken, dit keer Parijs, én ietsje later in Lima aan kom, zodat ik daar weer een uurtje minder hoef te hangen..

Bueno, de overnachting was zeer netjes geregeld van British Airways… Ik kreeg een hotelvoucher met shuttlebusvervoer, diner en ontbijt inbegrepen. Én ze hebben me voorzien van een ‘overnight bag’. Een handig toilettasje voorzien van alle gemakken, zodat je ingecheckte koffer gewoon op het vliegveld kan blijven.. Ze denken ook overal aan (een beetje té goed voorbereid misschien?).. Maar goed, toilettasje uiteraard met tandenborstel en tandpasta, maar ook douchegel, bodylotion, scheergel en –mesje, kam, deo-stick en zelfs een T-shirt om in te slapen!! Ik snap alleen niet goed waarom ze me XL hebben gegeven ;p

Dus een paar uurtjes toch best lekker kunnen slapen, goed gegeten.. en nu weer op het vliegveld van Londen Heathrow.. Vanwaar ik over een kleine anderhalf uur naar Parijs zal vliegen. Om daar vervolgens ergens tussen 1 en 2 op een vlucht naar Lima te stappen.. En dan weer een heerlijk nachtje hangen op mijn favoriete vliegveld…
Enige nadeel in dit verhaal is dat ik mijn vlucht van Lima naar Cusco volgens mij simpelweg kwijt ben; vanwege de wind is de vertraging ontstaan door overmacht en geloof ik niet dat ik daar enige vergoeding voor kan krijgen (maar dat moet ik nog uitzoeken als ik weer uitgebreid kan internetten.. Lees: mijn laptop met wifi in de buurt van een stopcontact is waar de stekker daadwerkelijk in past!). Tips zijn welkom!

Woensdagochtend om 8 uur (2 uur ’s middags NL-tijd) zou ik dan alsnog in Cusco moeten aankomen.. Spanning en sensatie onderweg.. Volgende keer toch liever de 5 uur durende overstaptijden ;p

Besitos!!

  • 09 Februari 2016 - 10:48

    Tara:

    Take it easy :-) Ook al pleit het niet in hun voordeel...toch wel heel fijn dat ze op Heathrow zo goed voor je klaarstonden! Lekker geslapen in je oversized t-shirt? Hele goede reis naar Cusco...maar zo te lezen, ben je er voorlopig nog niet :-P XXXX

  • 09 Februari 2016 - 11:32

    Jolanda Van Ampting:

    Ha wereldreiziger,
    Hier mijn tip:
    Er bestaat natuurlijk altijd nog zoiets als een set van reisstekkers, die je overal ter wereld kunt inpluggen. Als je dan toch loopt te hangen op het vliegveld zou ik even een winkel binnenlopen want deze worden daar zeker verkocht. Maar ik kan me eigenlijk niet voostellen dat jij deze niet al hebt.

  • 09 Februari 2016 - 17:58

    OPAANtoon:

    Irretje,
    Wat een ervaring zeg. Wat zo'n stormpje jouw vliegreisje toch al niet kan hinderen. Je komt er wel hoor. Je bent immers gewend in nederland omwegjes te moeten maken. Vergeet niet tijdig te boarden voor de volgende vlucht, anders mis je alweer de boot, ik bedoel de plane hahahaha
    groetjes Opaantoon

  • 10 Februari 2016 - 07:54

    Martien:

    Never a dull moment ;-) Ben je inmiddels in Lima aangekomen of al onderweg naar Cusco? Als je lekker hier was gebleven had je niet zo'n interessant verhaal te vertellen haha! Is het niet zo dat je altijd recht op een vergoeding hebt bij vertragingen? Soweiso het uitzoeken waard. Succes chica en veel plezier in je nieuwe huis!! Ps vergeet niet om je tijd op het vliegveld goed te gebruiken...

  • 10 Februari 2016 - 17:52

    Rob:

    Hi Ingetje,

    het leest allemaal weer heerlijk weg! Als het goed is ben je op dit moment al een heel eind op je bestemming of mogelijk al helemaal! Nieuwe dingen ontdekken; oude dingen herontdekken.. prachtig!
    Doe je ding; doe Ingrid!
    Liefs en groetjes,
    Jeanne-Marie en Rob
    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 25491

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 02 Juni 2015

Back 2 Peru!

07 Februari 2014 - 03 Mei 2014

Op avontuur in Zuid-Amerika

08 Januari 2021 - 30 November -0001

Cusco 2021

Landen bezocht: